نقد و بررسی بازی Halo Reach
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو وبلاگ


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 209
بازدید کل : 8346
تعداد مطالب : 18
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



سرگرمي.دانلود.تفريح
بهترینهای دنیا

 اگر شما از آن دسته محدود کسایی هستید که تا حالا سری بازیهای هیلو را بازی نکردید(الان خیلی از طرفدارهای بازی ممکنه بخندند که مگه میشه کسی تا حالا بازی نکرده باشه) باید بگوییم که بازی هیلو از سری بازیهای ژانر علمی تخیلی شوتر اول شخص هست(Science-Fiction First-Person Shooter) که بازیکننان در نقش سربازان زره پوشده آینده به نام اسپارتان با اسلحه های پیشرفته بازی میکنند.در  نسخه های قبلی بازی شما در نقش Master Chief فرمانده آخرین نیروهای مقاوم انسانها در جنگ علیه نژادهای مختلف فضاییان غارتگر به نام Covenant بازی میکردید.نسخه Reach آخرین نسخه از بازی هیلو هست که توسط سازنده آن یعنی شرکت Bungie عرضه شد.

 

همیشه در سری بازیهای قبلی هیلو(1-2-3 و odst) نبود داستانی گیرا و جذاب کاملا احساس میشد. در نسخه Reach سازنده ها داستان بسیار جذابی هم به بازی تزریق کرده اند که لذت قسمت تک نفره بازی را دو چندان کرده است. البته داستان این نسخه در مورد Master Chief نیست ولی پیرامون چند کاراکتر باحال دیگر میگذرد. این نسخه از بازی انقد هیجان انگیز و زیبا است که خیلیها از همین الان آن را بهترین بازی این دهه قلمداد کرده اند!
نسخه های قبلی هیلو از لحاظ داستانی کاملا بی شاخ و برگ و ضعیف بودند. در سراسر  بازی Master Chief را میدیدید که علیه هجوم یکپارچه فضاییها مقاومت میکرد. نسخه Halo:ODST که سال گذشته عرضه شد گامی در جهت بهبود داستان پردازی بازی برداشته بود,هرچند بنظر من نسخهODST فقط جهت پرکردن جیب سازنده ها عرضه شده بود,اما همه این مطالب رو گفتم که بگم داستان نسخه Reach بازی عالی هست!بالاخره شرکت Bungie توانست داستان خوبی را برای بازی بنویسد!  در بازی میبینید که زندگی مردم عادی و غیر نظامی جلوی چشمان شما نابود میشود و شما به عنوان یک سرباز با قابلیتهای ویژه هیچکاری نمیتوانید در جهت جلوگیری از آن انجام دهید. و سپس زمین به میدان کارزار میان آخرین باقیمانده انسانها و نیروهای بیگانه مبدل میشود!
         
اگر خاطرتان باشد نسخه قبل بازی که توسط بانجی عرضه شده بود در سیاره ای به وقوع میپیوست که برنامه اسپارتان در آنجا اجرا و شروع شده بود.در این نسخه دیگر شما در نقش Master Chief بازی نمیکنید. شما در نقش Noble six عضو تازه ملحق شده به اسپارتانها بازی میکنید. در Reach تا آنجا که شده بانجی تلاش کرده تا داستانی وسیع و پویا ارائه دهد. مطمئنا چیزی از داستان بازی لو نمیدم تا خودتان تجربه داستان پردازی زیبا رو برای اولین بار در سری هیلو ببینید!
واقعا شرکت Bungie حداکثر توان خود را برای خلق شاهکاری جاودان به کار برد.
از لحاظ گیم پلی همانطوری که اشاره شد بازی شوتر اول شخص هست البته بعلاوه وسایل و آیتمهای خیلی زیاد و کارآمد! واقعا عاشق قسمت چند نفره بازی شدم. از آنجا که میتوانید از بین چند کلاس مختلف کاراکتر خود را انتخاب کنید و سپس ساعتها وقت بذارید تا کاراکتر خود را از نوک سر تا شصت پا باب میل خودتان تغییر بدهید ! حتی میتوانید صدای کاراکترتان را نیز خودتان انتخاب کنید(لازم به ذکر که صدای زیبای master chief هم قابل انتخاب هست).در قسمت چند نفره مدهای زیادی قابل بازی هستند مثلا در مود Rocket Fight   که لذت زیادی دارد بازیکننان میتوانند با یک راکت لانچر موشکهای با تعداد نامحدود به سمت موجهایی از نیروهای Covenant شلیک کنند.یا همچنین مود زیبای HeadHunter که فکر میکنم اسم این مود به تنهایی گویای همه چیز باشد!
با بدست گرفتن دسته بازی مطمئن باشید تا ساعتها حاضر نمیشوید بازی را رها کنید, حالا چه قسمت تکنفره را بازی کنید یا قسمت چند نفره عالی بازی را بازی کنید. با گیم پلی روان و گیرایی که بازی ارائه داده خودتان را در بازی گم میکنید!           
بازی از لحاظ سمعی و بصری بینقص کار شده. صدا گذاری بازی : چه افکتهای بازی و چه صدای کاراکترها در تمام صحنه ها هماهنگ و زیبا خلق شده. از لحاظ گرافیکی هم  در همان نگاه اول به بازی میفهمید که بازی از لحاظ گرافیکی چقدر پیشرفت کرده. برای بازی مثل هیلو جدا انتظار چنین گرافیکی را نمیکشیدم.
         
همونطوری که اشاره کردم قسمت تکنفره بازی از داستان بسیار خوبی بهره گرفته و صد البته بازی از نسخه های قبلی طولانیتر شده است. در کل, قسمت Campaign بازی شامل 10 مرحله میشود که بعد از تمام کردن این قسمت بدون اینکه خسته شده باشید سراغ قسمت چندنفره محشر این بازی میروید. با عرضه شدن Call Of:Duty و Battle Field خیلی از خوره های مالتی پلیر سراغ این بازیها رفتند ولی بدون شک مطمئن باشید که عرضه Reach مساوی پیروزی این بازی بر بازیهای چندنفره دیگر است. خوب البته خیلیها ممکنه از تفنگهای پلاسمایی خوششون نیاد و سراغ این بازی نیان ولی کسایی که عاشق بازی کردن یک بازی شوتر خوش ساخت هستند نمیتونند بیتفاوت از کنار Reach رد بشوند.
Reach بازیکننان را در نبردهای پر استرس و سنگین زمینی علیه بیگانگان قرار میدهد,سپس شما را به نقاط دوردست آسمان میبرد و در نبردهای سفینه به سفینه در مقابل نیروهای فضایی قرار میدهد.در نبردهای فضایی هست که شما میفهمید شرکت بانجی چقدر بازی را زیبا و باب میل طرفداران هیلو ساخته است. در یک جمله میتونم بگم که بالاخره بعد از این همه مدت شرکت Bungie یاد گرفت که چطور باید یک هیلو زیبا بسازد!
نکته قابل توجهی که در بازی وجود داره اینه که 5 نسخه از بازی تا حالا عرضه شده(با احتساب Reach) ولی تا حالا هیچوقت برام پیش نیومده بود که در بازی هیلو از ترس از جام بپرم  یا از اینکه دری را باز کنم و وارد اتاقی بشم بترسم,ولی حقیقت اینه که توی این نسخه چنین مواقعی واقعا وجود دارد.سربازانی که همراه شما هستند کشته میشوند و از مرگ هرکدام آنها احاساسی بهتون دست میده که تا حالا در هیچ نسخه از بازی این احساس رو پیدا نمیکردید!
اگر بخواهیم از نظر سری بازیهای هیلو به Reach نگاه کنیم, متوجه میشویم که Reach مطمئنا از تمام نسخه های پیشین بهتر شده و سعی کرده تا تمام عناصر و نقاط قوت نسخه های قبلی را درون خودش داشته باشه. برای مثال سیستم سلامتی بازی شبیه نسخه های قدیمی و اولیه شده و قسمت دوربین دید در شب بازی که در بعضی از قسمتهای Reach قابل بای هست از نسخه ODST به بازی تزریق شده.
هوش مصنوعی دشمنان به طرز قابل ملاحظه ای بهبود یافته! ژنرالهای نخبه نیروهای دشمن بسیار قوی شده اند و تیرهای شما را جاخالی داده یا به سمت دیگری میفرستند, هانترهای عظیم الجثه با سرعت بیشتری حرکت میکنند و شما را دقیقتر ردیابی میکنند. وسایل نقلیه و اسلحه ها همیشه محبوبیت و نقش خاص خود را در سری بازیهای هیلو داشته اند!در Reach با وسعت زیادی که نقشه ها دارند به بازیکننان میدان بیشتری در استفاده بهینه از وسایل نقلیه میدهد. گذشته از سفینه های فضایی که در بازی هستند,در طول بازی مواقعی پیش میاد که شما در نقش خلبان یک فالکون قرار میگیرید و به آتش بازی در میان آسمان خراشها با نیروهای دشمن میپردازی
این نسخه از بازی مطمئنا صدها میلیون دلار سود عاید شرکت سازنده میکند.هنوز فروش سرسام آور نسخه قبلی هیلو یادمان نرفته!
با این تعاریف مطمئنا Reach ژانر  شوتر اول شخص را احیا کرد,از گیم پلی روان تا صداگذاری زیبا و گرافیک چشم نواز بازی گرفته تا داستان گیرای این نسخه همه و همه در جهت تجربه ای لذت بخش و فراموش نشدنی از هیلو کنار هم و به بهترین شکل قرار گرفتند. 
بازی Halo:Reach از اون دسته بازیهایی هست که تا خیلی وقت مثلش رو نمیبینیم,از اون بازیهایی هست که ساعتها بدون خستگی پاش میشنید و خودتون رو داخل جزییات بیشمار بازی گم میکنید.فکر میکنم شرکت Bungie باید آماده درو کردن جوایز امسال باشد!
در پایان باید گفت که Halo:Reach وداع باشکوه و بیادماندنی بانجی با سری هیلو بود و این شرکت با ساخت این بازی کاری کرد که طرفداران منتظر عناوین دیگری از شرکت بانجی در آینده باشند!
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب